maria

fredag, februar 08, 2008

Tur t Pacaya, ein aktiv vulkan!!

Itte aa ha vaert syk og slapp i over ei uga syns eg d e paa hoey tid aa komme i gang igjen! Holdt paa aa gaa paa veggen i Guatemala city! E visst saa farlig der at gjekk jo ikkje an aa gaa ut itte halv sju!! Utrolig kjedelig..! Maatte liksom gaa ut kl seks og kjoepe med oss mat, som me maatte spsie paa hotellet.. veldig spesielt! Men va skikkelig ekkelt og, saa best aa ver forsiktig.. Med hadde d naa litt artig alligavel ;-) Va et baseball-lag der fra den Dominikanske republikk som underholdte oss :-) artig! Og litt slitsomt... hehe..

Va iallefall deilig aa komme seg t Antigua.. Her e d heilt nydelig! Smaa koselige gater med hus i alle slags forskjellige farger, lune caféer, resturanter med "live music", katedraler og masse gamle ruiner.. Og naa har solaa endelig komt frem og :-) Har vaert saa kaldt i d siste, baade i Peru og Guatemala city, saa deilig aa faa litt varme igjen.. Har jo vaert noedt aa gaa med bukse, flisgenser, skjerf og lue (!) de siste par dagene.. Lite festlig! Men naa skinne solaa og d e godt og varmt :-)

Hadde ein herlig, men slitsom dag i gaar..! Bestemte oss for aa bestige ein vulkan! Ein aktiv vulkan med flytende lava!! Sko liksom ver ein liten tur.. ca 90 min ein vei, pause paa toppen ogsaa ner igjen.. Men ingen fortalte oss at heile turen gjekk rett oppover, og i et vilt tempo! D tog paa for aa sei d saann..! Formen e liksom ikkje heilt paa topp ennaa, og hjertet hamra som aldri foer, men eg naadde naa toppen :-) Og d va verdt d! Va likosm bare heilt i baann av vulkanen, men fekk oppleve flytende lava bare 1 meter fra der me sto! Proevde aa gaa naermere men d va heilt umulig.. saa sinnnsykt varmt at daakk ane ikkje d!! utrolig spesiell opplevelse..! sto liksom der og saag paa at steiner blei roedgloedende lava! Absolutt aa anbefala :-D

Utenom et japansk, veldig merkelig par, som bare dreiv og feis og rapte heile turen opp (!), moette med naagen kjekke gutter fra Irland, Canada og Argentina, som inviterte oss med paa middag! Ein av de beste kveldene eg har hatt!! Va bare saa utrolig koselige aa snakke med, morsomme og saa totalt forskjellig fra meg saa va ganske saa interessant.. Therese og Terese tog kvelden itte middagen, og gjekk glipp av heile morroa! Va paa salsaklubb og fekk skikkelig svingt meg rondt :-) Argentinere kan virkelig danse!! Oioioi, saa goey! Bare synd de stenge klubbene saa tidlig.. kl 1 va alt stengt, og gatene folketomme..! E visst ikkje naage trygt aa ver ute nattestid her, og d merktes.. me va liksom ein gjeng paa aatte stk som gjekk samen og sjoel daa foelte med oss utrygge.. E politiet som e verst! Skikkelig korrupt! Har hoert masse historier om politiet som stoppe opp turister og robbe de for alt de har! Heilt sykt.. Men e visst greit saa lenge ein gaar flerrne i samen.. fortsatte kvelden i ein park i naerheten, og d va saa koselig! Spelte gitar, sang og dansa! Aah, eg kan kje faa sagt kor koselig d va :-) Ein kveld eg komme t aa huske for alltid :-)



4 Comments:

At 11:54 a.m., Blogger Silje Kristensen said...

Kjekt med oppdateringer Maria ;-) Hørres ut som du e tbage i god Maria-form. Hb d fortsett sånn! Koss blir det med bilder på blog'en då? Må me venta heilt t du komme hjem, eller blir d ein smaksprøve? Klem

 
At 11:48 p.m., Blogger ane marie said...

Jess så kult med både bilder og oppdatering! Fin avslutning på helga:) Høres hvertfall ut som dere har det sinnsykt bra, og jeg gleder meg til å høre og se mer!!

Kos dere masse videre, og fortsett med den gode oppdateringen! Klemm

 
At 4:20 p.m., Anonymous Anonym said...

Hei Maria:)
Så kjekt å lesa!
eg e så glad at du leve, he he..
Ska ikkje tøyse med d, blei heilt bekymra- Ane som fortalte meg på skole. Litt din flaks og då, fytti men ja, nå e du oppe og danse ja:)
Så stiligt ja, gjett om me ska ut på salsa når du komme hjem! Eg ska ligga i hardtrening, e så misunnelige på alle de guttane, kan tenke meg du koste deg, ha ha. Nå e eg i Hemsedal på vinterferie og glødende lava virke fjernt. Digg bilder, ka hette den vann foss greiå? fantastisk! Men ja d går fort då, komme jo snart hjem dåkk, eller... midten av mars ja.
då blir det fest!!
Glede meg;)
Take care
love Silje

 
At 10:16 p.m., Anonymous Anonym said...

Så kjekt m bilder=) Hurra! YOu made it=) Leva livet ut t de fulle 5, og d hørres d jammen ut så dokke gjere. Kult! Klem målf

 

Legg inn en kommentar

<< Home