maria

fredag, februar 03, 2006



ENDELIG EIN OPPDATERING!!

Hmm.. har fått ein del klager på at eg é så treig me å oppdatere bloggen min, og kan vel ikkje aent enn å sei meg enig. I julå brukte eg så møje ti på å sitte foran dataen og skrive på oppgaver at har fått litt anstrengt forhold t "skiten". Men begynne heldigvis å bedre seg nå! Vurderte å legga ner bloggen ein stond, men bler kje ennå.. É jo så kjekt me disse bloggene, og muligheten de gjer t å følga litt me i ka som skje me venner og kjente rondt omkring :-)

Sjøl é eg godt i gang me d nye året!! Nesten ikkje t å tro at me har vært på skolen i tri uker allerede! Har hatt litt av en start; tri uker me intensivt kommunikasjonsverksted. Me har hatt samtaler der me har bytta på å være sosionom, klient eller observatør. Alt har blitt filma, også har me analysert samtalene ittepå for å se koss kommunikasjonsferdighetene våre é.. Slitsomt! Og litt skummelt.. i hvert fall når veileder sitte å ser på! Også é d ikkje særlig kjekt å se seg sjøl på film! Eller å hørre stemmen sin på film for den sags skyld.. Men har vært veldig lærerikt då!! Kjekt å få tebakemeldinger om ka du é flink t, men og om ka du konne gjort bedre :-)

Hmm.. Snålt å tenke på at me é inne i år 2006 egentlig.. Vettkje me dåkkår, men eg har mange planer for dette året!! Kanskje litt for mange planer når eg tenke meg om.. men har nå fått ein go start då! Fysste planen eg hadde va å få meg jobb, og d fekk eg. Har jobba to dager i ugå faktisk, så nå glede eg meg t d komme litt penger inn på konto :-) Ellers har eg som plan å engasjera meg litt merr i ting.. Ble litt mer sosial!! Utenom trening og bibelgruppe, pluss salem/norkjerka, har eg liksom ikkje så møje merr eg é me på. Men nå ska d ble forandring ja ;-)

Hadde den sosiale helgå forrige helg!! Fysst hadde eg Kjetil og Torstein på besøk på fredagen. Braka bra mannfolk ;-) Kjekt me goe venner som liksom kjenne deg ut og inn.. så du kan slappe heilt av og bare ver deg sjøl 100 prosent! Videre fortsatte helgå me ein aldri så liten utflukt.. Va ein gjeng på 9 stk som drog på skitur t Voss!! Veldig okei å kjenna folk me bil asså..! Hadde ein utrolig fin dag! Mens de andre va i bakken, gjekk Ane og meg tur oppå fjellet :-) Herlig!! Digg å få ski på beinå igjen! Gjekk ein lang ronde, før me møtte resten av folket t lunsj. Veldig koselig!!!!!


















Kom hjem i kvellingå, go'trøtte og i godt humør :-) Også fekk eg så vidt ti t ein dusj før d va avgårde igjen; filmkvell hos Ole og Jan Gaute! Va den rareste filmen då.. "The forgotten".. Anbefales ikkje! Skikkelig søkt greie.. Men va jo kjekke folk eg va me, så blei ein koselig kvell :-)

Så på lørdag som va, va eg me på seiltur!! Ein 27 fots (tror eg) regatta/turbåt me plass t ca 5 personer om bord.. Va utrolig kjekt, så nå ska eg begynne i seilklubb :-D Glede meg!! Så då é eg vel i go gang me plan to og då :-) Yez yez!! Føles godt!

Men nå får d ver nok mas for denne gang.. Eg tyte jo i vei som ein aen skrulling...! Nå é d helg!! Og eg har tenkt å laga meg någe go mat :)

Ha ein fin helg alle samen!!

17 Comments:

At 7:17 p.m., Blogger ane marie said...

Jaja, så skulle du jo egentlig fått no nytt å skrive om neste helg, men siden vi var så snille å høre på livshistorien til en narkoman på Torgalmenningen, så røyk den KRIKturen... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!

 
At 5:55 p.m., Blogger Hanne Marte said...

dokke altså;) hehe...

 
At 11:55 a.m., Blogger maria said...

æsj, ja va kje d bare heilt typisk! É d mulig liksom.. Også nå når eg va så gira på kriktur, Røldal, ski og sosiale greier..! Driden! :-( Men, me får vel finna på någe aent kjekt då.. trnge kje krik me vel?!!

 
At 9:52 a.m., Blogger 15. Johannessen said...

Hallai. Festeleg at du hadde blogg.

 
At 2:52 a.m., Blogger ane marie said...

venter på oppdatering! ;) igjen.... hihi

 
At 8:22 p.m., Anonymous Anonym said...

eg venter også på oppdatering, lite villig te å dele livshistoriene dine med oss bloggere?

 
At 11:33 p.m., Blogger ane marie said...

veeeeeeeeeenter å veeeeenter ååååååååå veeeeeeeeeenteeeeeeeeeeer..................... (er det det som skal til for å få kommentar fra lars ivar forresten?? Å ikke skrive no! hehe;)

 
At 9:02 p.m., Anonymous Anonym said...

Hey! I`m actually on fire! Tsssst!!! Men savner nokken oppdateringer... Hå skjer, kvinne??

Fortell fortell!!!

 
At 2:47 p.m., Anonymous Anonym said...

Kommer te å legge inn krav om oppdateringer på denna sia hver einaste dag, fram te eg ser et bilde av du som har fått av deg vinterpelsen og e klar for ein nyydelig Bergenshøst!

E sikkert gredt du har hoppa over våren, sjøl om et portrett av ei våryr Maria ikkje hadde vært å forakte...

 
At 2:21 p.m., Anonymous Anonym said...

Ehh, ja... Dårlig med respons på responsen, så derfor responderer eg videre. Hmm, hå må eg skrive for at frk Maria(frk står for frøken, ikkje frekke(som i dristige) hvis utenforstående som har lyst te å forstå seg på slikt prøvder å forstå seg på det, men når eg nå fekk tenkt meg om, så kler Maria faktisk det adjektivet. Hmm, ok. frk kan au stå for frekke.) Men, jahhh. Ein oppdatering, takk...

 
At 11:44 p.m., Anonymous Anonym said...

Dag 3.

Det blir jammen meg som ein dagbok detta, føler meg nesten som ein slik ein skibbrudden... ein ekte Crusoe, hr Robinson mitt navn nå er. Trenger ein liten negergutt som kan etterligne Fredag, men trur eg vi kalle han Onsdag. Onsdag er både et fint navn, og ein strålans dag, faktisk den beste dagen blandt de fem lille! Ein cyberOnsdag. Må vel finnes nokke slikt, har du kanskje ein cybervenn eg kan få låne. Maria, vil du være min Onsdag?

 
At 3:52 p.m., Anonymous Anonym said...

Day 4

Enda ingen tegn til liv, bjønner å tære på ressursane mine, denna gjenglemte bloggen. Skulle egentlig ha gjort feri ein oblig, men det skjedde jo ikkje. Hmm, virker ikkje som det e andre levende vesener på her, bortsett fra meg og cyberOnsdag. Men me har det jo gøy me to, hadde det ikkje vært for at han jukser nokke enormt i Passport. Har jo pugga stort sett alle korta, ska ikkje være maulig å konne hovedstedene på alle de mikroskopiske øyene i mikronesia, mikroskop-mikronesia. Har eg aldri tenkt over, kan det være nokken sammenheng med de ordene... Som Tarjei Vesaas sa; "eg lyt fara, for eg heve ikkje svara!"

 
At 11:16 p.m., Anonymous Anonym said...

Day 5.

This version will be in english, and not translated into norwegian, to make sure that the international bloggers will understand the scene I`m making. I might the give you an resumé;

My friend Maria, ehh, forgotten her last name. But us friends call her Maria Malaria, almost as Maria Magdalena(this famous and beatuiful woman from the Bible). But they are not the same...
Hmm, to make a short story even shorter, this is an... unidentified, eh, no. Unupdated blogg from the life of Maria. But she doens`t wanna share her amazing travel through this universe. So now I`m stranded on this Island, together with my friend CyberOnsdag, trying to make her tell us what the ..., almost a bad word, ehh tell us any news from Bergen.

So Maria, what`s happening. Any good meat in the area, or are all the guys as "kjipe"(norwegiam word, impossible to translate) as most christian people, aka trying to show, playing hard to get?

ok

That`s all I can offer today. I have to go to sleep now..

 
At 1:14 p.m., Anonymous Anonym said...

Dag 7.

Doh!! Min første lille blundert. Presterte å ikkje legge igjen elektroniske bevis på Marias blogg, gårsdagen som var i går. Kan a skylle på Tele2, men ingen vil vel trur meg... Hmmm, virker jo ikkje som det e nokken som leser det eg skriver uansett. Så da skylder me på Tele2. Montøren va på visitt, og fiksa kontakten, men startpakka har ennå ikkje komme i posten. Møkk! Nokke nytt, forresten, Maria du lille...

 
At 1:59 p.m., Anonymous Anonym said...

BØ!

 
At 3:34 p.m., Anonymous Anonym said...

Dag uendelig

Ditta må feirast. E faktisk andre som lurer på håssen det går med Maria.


oh Maria Maria
She reminds me of a west side story
Growing up in Spanish Harlem
She's living the life just like a movie star


oh Maria Maria
She fell in love in East L.A.
To the sounds of the guitar, yeah, yeah
Played by Carlos Santana


Stop the looting, stop the shooting
Pick pocking on the corner
See as the rich is getting richer
The poorer is getting poorer


See mi y Maria on the corner
Thinking of ways to make it better
In my mailbox there's an eviction letter
Somebody just said see you later


Ahora vengo mama chula mama chula
Ahora vengo mama chula (east coast)


Ahora vengo mama chula mama chula
Ahora vengo mama chula (west coast )

oh Maria Maria
She reminds me of a west side story
Growing up in Spanish Harlem
She's living the life just like a movie star


oh Maria Maria
She fell in love in East L.A.
To the sounds of the guitar, yeah, yeah
Played by Carlos Santana

I said a la fella los colores
The streets are getting hotter
There is no water to put out the fire
Mi cosa la esperanza


Se mira Maria on the corner
Thinking of ways to make it better
Then I looked up in the sky
Hoping of days of paradise


Ahora vengo mama chula mama chula
Ahora vengo mama chula (north side)

Ahora vengo mama chula mama chula
Ahora vengo mama chula
(south side)

Ahora vengo mama chula mama chula
Ahora vengo mama chula ( world wide)

Ahora vengo mama chula mama chula
Ahora vengo mama chula ( open up ur eyes )


Maria you know you're my lover
When the wind blows I can feel you
Through the weather and even when we're apart
It feels like we're together maria
She reminds me of a west side story
Growing up in Spanish Harlem
She's living the life just like a movie star


oh Maria Maria
She fell in love in East L.A.
To the sounds of the guitar, yeah, yeah
Played by Carlos Santana

Puttin them up yo
Carlors Santana with the refugge gang
wite clef jerry my dog Mr santana GMB
yo carlos u play that guitar proud

 
At 10:10 a.m., Anonymous Anonym said...

Kom an igjen da, kvinne!
Eg går på kne og kysser tåa di, hvis du legger ut ein oppdatering i næraste famtid...

 

Legg inn en kommentar

<< Home