maria

tirsdag, februar 05, 2008

Guatemala
Jepp, daa va me komt oss t Guatemala.., og halve turen e allerede over.. Merkeligt! Argentina og Buenos Aires va heilt fantastisk!! Eg skikkelig likte meg i edn byen der altsaa.. Me bodde saa sentralt, ogsaa va d saa herlig med litt by igjen.. Fysste dagen gjekk me paa shopping, og t vaar store lettelse va prisene ganske saa moeje bedre enn i Brasil! Reisebudsjettet begynne aa skrante litt saa me maa begynne aa ver litt flinkere..! De hadde alt mulig i den byen der, og hadde d vaert siste stopp saa hadde me nok hamstra med oss ting!!

Samenligna med Brasil, opplevde eg Argentina som moeje merr vestlig.. Folk gjekk merr vestilg kledd, og de aller fleste konne iallefall litt engelsk.. Veldig herlig aa konne gjoerr seg forstaatt igjen!! Eg e liksom vant med aa ver den som kan spraak og klare aa gjoerr seg forstaatt, saa veldig frustrerende naar Therese maa snakke for oss heile tiden..! Men d slapp me i BA.. Merkte bare kor moeje lettere d va aa ble kjent med folk og! Masse kjekke folk paa hostelet, og moeje artig aa finne paa! Me va paa fancy resturanter, markeder, kino, tangoshow, nattklubber etc, og eg har aldri sove saa lite som den ugaa der.. Folk begynne jo kvelden i ett tiaa saa d tar paa hvis en vil faa med seg utelivet.. Men absolutt verdt d! Eg fekk virkelig proevd meg paa dansegolvet og eg elskte d!! Ikkje kver dag du faar danse med kjekke latin-amerikanere nei..! Utrolig goey!!

Peru blei den nerturen itte Argentina! Men d har sine grunner.. Mesteparten av tiaa i Peru har laage paa sykehus pga lungebetennelse og streptokokker i halsen.. Har aldri foelt meg saa daarlig naagengang, og va livredd for at eg sko stryka med, men naa gaar d heldigvis bedre.. Gjekk glipp av heile incatrailen og d e utrolig kjipt!! Va liksom d som sko ver hoeydepunktet med heile turen.. men saann kan d gaa.. Eg e bare takknemlig for et eg e paa bedringens vei!! Halsen har vaert saa haaven at eg har kje klart aa spise og lungene har verka saan at har hatt vanskelig for aa puste skikkelig.. heilt forferdelig!! Eg har gaatt ner flerrne kilo, alle ribbebinaa syns, feberen har vaert i taket, ryggen verke, eg e svimmel og i forgaars va eg saa sleden og daarlig at eg bestemte meg for aa dra hjem t Norge..! Men saa va eg innom sykehuset igjen, og daa viste det seg at eg va resistent mot penicilin og at det va derfor eg aldri blei bedre.. Saa naa har eg faatt nye medisiner og de hjelpe!! Heldigvis!! Eg e saa utrolig letta! Og glad for at eg kan fortsette turen min! Saa naa ska eg bare slappe av et par dager, hente meg inn, saa fortsette eventyret..!

4 Comments:

At 12:21 a.m., Blogger ane marie said...

Veldig godt å høre, maria! Tenker du er like spretten og kvikk igjen før du vet ordet av det;) Du har jo så masse morro igjen å få med deg før du reiser til Norge!

Gøy å snakke med deg på msn!!
Fortsatt god bedring, og stor klemm!:)

 
At 9:08 p.m., Blogger Silje Kristensen said...

Kjempebra du holdt ut Maria! Du hadde nok angra deg ihjel viss du hadde avbrutt nå, men eg forstår veldig godt at du bestemte deg for det sånn situasjonen va. Va ganske så bekymra for deg der du låg mutters aleina på klinikken din, men med rett antibiotika ska du se at du får ein bra tur videre. Kos deg glugg og ta vare på deg sjøl. Glad i dag. Klem fra lillesøs!

 
At 10:24 a.m., Blogger Solvang said...

God bedring videre Maria :-) Tenke på deg...

Eg går rundt her og ruge...3 dager til termin, men eg drive intensiv kampanje for å få nurket te å komma ud snart!!! Har ikkje store planer om å gå øve termindato egentlig (sjøl om det e grusomt vanligt)... (og det sikkert hadde vært kult å bli mamma den 20 februar ;- )

Ellers e formen bra, glede meg te å se bilder og hørra deg fortella om turen når du komme (på besøg) te OSlo!!!

Stor klem fra Livi

 
At 4:40 p.m., Anonymous Anonym said...

Grakla bra at du itte kutta ut resa. Håbe du får d kjempekjekt i Guatamala.

 

Legg inn en kommentar

<< Home